Tvarohový mazanec


Letos, v podstatě i díky blogu, jsem se rozhodla upéct svůj první mazanec. Hledala jsem nějaký jednoduchý a rychlý recept. Jelikož si ještě kynutým těstem nejsem úplně jistá, vybrala jsem nakonec tvarohový mazanec, který je díky tvarohu krásně vláčný. Přidala jsem mandle a rozinky namočené v rumu. Těsto je jednoduché a rychlé. Žádné kynutí. Můžete z něj udělat dva menší mazance a nebo jako já jeden velký. O to se Vám ale protáhne doba pečení. Mazanec mi sice praskl, ale i tak nemá chybu. Dle mé polovičky, je to nejlepší mazanec, jaký kdy jedl.

Na jeden velký nebo dva menší potřebujete:
  • 2 vajíčka + jedno na potření
  • 150 g změklého másla
  • 250 g měkkého tvarohu, baleného
  • 200 g moučkového cukru
  • lžíci vanilkového cukru
  • lžíci rumu
  • 500 g hladké mouky
  • 2 lžičky kypřícího prášku
  • asi 5 lžic mléka
  • 2 lžíce spařených loupaných mandlí, nakrájených nahrubo
  • 2 lžíce rozinek naložených v rumu
Troubu předehřejte na 200°C. Plech vyložte pečícím papírem.
Ve velké míse utřete vajíčka, máslo, tvaroh, oba cukry a rum. Přidejte prosátou mouku s kypřícím práškem, polovinu mandlí, rozinky a asi 3 lžíce mléka. Vařečkou vypracujte tužší těsto, které se nebude lepit. Pokud je moc suché přidejte mléku, pokud mokré přisypte mouku. Pokud Vám to vařečkou příliš nejde, jako mně, pusťte se do toho rukama. Z těsta udělejte bochánek, dejte ho na plech a potřete rozšlehaným vejcem a posypte zbytkem mandlí.
Pečte 10 minut na 200°C a potom teplotu stáhněte na 150°C. V mém případě jednoho velkého mazance to trvalo hodinu. Když už je krásně zlatý, přikryjte ho alobalem, aby se nespálil, jak se bude dopékat uvnitř. Špejlí zapíchnutou do středu vyzkoušejte, zda je upečený. Nechte ho zcela vychladnout a podávejte.

Mangiare squisito...


30.3.13