Müsli s arašídovým máslem, ořechy a brusinkami


Snídaně je jedna z věcí, na které se každé ráno těším. Proto ji zásadně nevynechávám. Mám pocit, že je potom celý den tak nějak lepší. Vůbec nechápu lidi, kteří nesnídají, já bych umřela hlady do oběda. Navíc je to chvíle, kterou si vyloženě užívám. Bylo by tedy škoda se o tento moment ochudit. Zvlášť pokud mám před sebou náročný den. Snídaně mě na takový den krásně připraví. Na druhou stranu netvrdím, že její přípravou v pracovní dny strávím buhví kolik času. Proto miluju müsli nebo kaše, které jsou hotové během chvíle a úžasně si pochutnám.
Z dětství jsem zvyklá na převážně sladké snídaně. Většinou o víkendu u nás bylo ke snídani něco sladkého, co mamka upekla. Málokdy si dávám ke snídani něco slaného. Zůstalo mi to vlastně do této doby. Jen jsem sladké koláče vyměnila za něco trochu zdravějšího. Když si chci zahřešit, dám si o víkendu čerstvou housku s máslem a kakao, to je taky dobrota.
Nedávno jsem si objednala nové müsli od Mixitu s práškem z čaje Matcha. Přiznám se, byla jsem trochu zklamaná. Není špatné, ale za tu cenu jsem čekala něco víc. Zřejmě jsem už zmlsaná müsli, která si vyrábím sama.
Další doma vyráběné müsli s trochu netradiční chutí arašídového másla. Díky němu je trochu tvrdší, ale přesto výborné. Jelikož tam přijdou pouze tři lžíce, je müsli spíše ovoněné, než že by vyloženě chutnalo po arašídech. Tato směs je příjemná změna oproti běžným müsli a určitě stojí za vyzkoušení.

Potřebujete:
  • 60 g vlašských ořechů
  • 30 g sezamových semínek
  • 60 g sušených brusinek
  • 200 g ovesných vloček
  • 2 lžíce medu
  • 3 lžíce křupavého arašídového másla (Marks Spencer)
  • 2 lžíce oleje
Troubu předehřejte na 150 °C. Plech vyložte pečícím papírem.
V míse smíchejte ořechy, semínka, brusinky a vločky. Na mírném ohni nechte rozpustit med, arašídové máslo a olej. Tuto směs nalijte do vločkové a promíchejte, aby se jednotlivé části směsí obalili. Směs rozprostřete na plech a pečte 30 minut za občasného promíchání. Nechte zcela vychladnout a skladujte v uzavřené sklenici.
Podávejte s jogurtem, mlékem a nebo chroupejte jen tak.

Mangiare squisito...

30.4.13